Friday, February 14, 2014

TAQLEED


KI FAIRE BIZIN FAIRE TAQLEED (SUIVRE ENE IMAM)

Ene personne tous les temps li bizin reste obeir Allah ta’aala seulement, sa c’est ene vrai message de l’Islam ki pas pou cakave dénié par personne. En seki concerne sa l’ordre ki fine gagné pou suivre Prophète Muhammad (s.a.w). C’est necque akoz ki le Prophète Muhammad (S.a.w) li représente Allah Ta’aala so banne commandement a travers so banne paroles et so banne actions.
Donc ene musulman bizin suivre Allah et so Prophète Muhammad (s.a.w) précisément dans tous banne kitsoz, ki ce soit halal (permettre) ou bien Haraam (interdit), et celui ki suivre ene l’autre appart Allah et so Prophète et li considère sa l’autre la comme ene kikene ki indépendant depuis Allah et so Prophète, alors certainement sa personne la li en dehors cadre de l’Islam. Donc, tous musulman bizin faire ene zeffort pou suivre banne commandement ki ena dans Quraan et Sunnah.
Ena certaine banne commandement ki ena dans Quraan et Sunnah ki à la porter de tous banne dimoune pou comprend, sans ene zeffort appart aussi kapave comprend sa. Sa bane commandement la zotte pas compliqué, ni ambigu et ni controversé. Pas bizin aukene zeffort en plis pour comprend zotte et zotte implication.
Par exemple  

1.      Allah dire :      
لَا يَغْتَبْ بَّعْضُكُمْ بَعْضًا
(Personne pas faire ghibat zot prochain)

Nerport ki sanla ki familier avec la langue arabe pou immédiatement comprend sa verset quraan la, et le fait ki pena aukene ambiguïté la dans et pena aukene clash avec aukene les autres valeurs islamique alors li immédiatement comprit et accepté.
Coumsa même

2.      Nabi (s.a.w) fine dire :

Pena aukene priorité pour ene arabe lor ene non arabe

Sa hadice la aussi li ene hadice nette et claire ki pas compliqué. Ene ti connaissance élémentaire de la langue arabe suffit pour faire comprend so signification.
Mais par contre, ena boucou banne commandement dans Quraan et Sunnah ki ambigüe, en fait ena certaine banne déclaration ki paraitre contredite avec certaine banne verset coranique et Sunnah.
Par exemple 

1.      Allah dire :
Et banne madame divorcé bizin attane trois ‘Qurou’ (Baqara 228)

Sa verset Quran la fine fixé quantité le temps ki ene madame divorcé bizin atane avant li remarié avec ene lot missié et sa c’est trois Qurou.

Le mot Qurou en arabe capave interprète dans deux façons :

·         Haiz (quand ene madame dans so période).
·         Tuhr (Quand ene madame dans l’état de propreté).

Si prend premier signification la (Haiz) en considération alors ene madame divorcé pou bizin atane trois haiz (période) avant li remarier. Et si prend deuxième la en considération, alors madame divorcé la pou bizin atane 3 mois so tuhr (propreté) traversé avant li remarier.

Alors laquelle parmi le deux ki appliqué ?

Coumca même Rassoulullah (s.a.w) fine dire dans ene hadice:

Celui ki pas arrêter avec la pratique de Mukhabarah bizin tandé ki Allah et so Prophète (s.a.w) fine proclame ene la guerre contre li.

Mukhabarah c’est ene façon spécifique  pou faire agriculture, la dans ena ene agrément entre propriétaire terrain et agriculteur ki fine engagé par propriétaire la pou cultive so terrain. Dans agrément la zotte fixer quantité produits ki chaque ene bizin gagner.
Dans l’époque Prophète (s.a.w), Mukhabarah ti pe pratiquer dans plusieurs forme. Sa hadice ki fine mentionné la haut la li ene hadice ki bien bref et vague et li pas fine mentionne laquelle Mukhabarah spécifique ki empêché dans shariah.

3.      Rassoulullah (s.a.w) fine dire dans ene l’autre hadice:
Celui ki ena ene imaam, alors imaam la so recitation c’est so recitation.
(Muattwa Imam Muhammad Pg 96)
Sa hadice la pe indique nous ki quand imaam pe lire dans namaaz, banne ki pe suivre li bizin reste tranquille. Mais dans ene l’autre hadice Rassoulullah (s.a.w) dire :

Pena namaz pour ene celui ki pas lire sourah Al-Faatihah.

(Bukhari Vol 1 Had No. 723)

Sa pe indique nous comsi zotte tous bizin lire surah Al-Faatihah.
Parmi sa deux hadice la Laquelle pou être considéré comme ene source primaire, premier hadice la ou bien deuxième la, si li premier la, alors  a ce moment la ene celui ki suivre imaam pas supposé lire par derrière imaam. Et si li deuxième la, alors sa pou indique nous ki ene ki pe suivre imaam aussi pou bizin lire sourah faatihah.
Sa quelque banne l’exemple la suffit pou montrer nous ki façon pour tire banne règlements depuis Quraan et Sunnah li capave parfois bien compliqué.

Solution :

Couma pou sorti depuis sa confision la ?  Apparemment ena deux possibilités :

1.      1. Ene c’est ki chaque ene personne capave servi so propre l’intellect et so logique pou li tombe lor so propre conclusion et a travers sa li tire so  propre la loi.

2.    2. Ene l’autre solution : c’est au lieu ki nous faire nous propre la loi indépendant, nous guette conclusion de bannes savants prédécesseur lors sa banne sujets la. Et après avoir ki nous fine examine l’opinion de banne savants ki nous conné ki plus qualifier, nous fier lors zotte compréhension et zotte l’idée et nous pratique d’après zotte conclusion ki zotte fine gagné.

Sa premier option la (cote nous dépanne lor nous propre recherche), c’est définitivement ene solution ki  rempli avec banne difficultés, akoze sa plus tard nous pou examine li.

Deuxième option la (cote nous dépanne lor banne prédécesseurs zotte l’opinion) c’est ene option ki ena plus beaucoup précaution, et sa option la nou pas pe dire li par humilité mais akoze li aussi ene réalité ki personne pas kapave dénié, en réalité nous ena bien tiguitte ressemblance avec banne savant de banne premier l’époque. Nous bien loin depuis banne la zotte connaissance, zotte compréhension, coumsa même  zotte l’intelligence, mémoire, morale et zotte la piété.

En plis de sa, sa banne savant la zotte ti bien proche avec l’environnement et l’époque cote Quraan fine révélé. Sa fine faire zotte comprend Quraan et Sunnah dans so intégralité. Et nous, au contraire, nous sitant loin depuis sa l’époque la, ki nous pena aukene notion de sa l’environnement et sa langue ki ti prévaloir dans sa l’époque la,  koumsa même nous pena la vrai compréhension concernant contexte dans ki Quraan fine révélé.  Et pourtant tous sa la, c’est banne facteur indispensable pour ene personne ki envie comprend Quraan et Sunnah.

Apres avoir considère tous sa banne points la, si ene personne au lieu ki li depanne lor so propre compréhension, li suivre l’opinion de ene savant dans le passé, dans banne kitsoz ki ambiguë et compliqué, alors sa veut dire ki li pe faire taqleed de sa savant la. Et taqleed de ene Imam ou ene Mujtahid li valid seulement dans banne place et banne texte ki ambigu,  cote li difficile et compliqué pou comprend ene règlement depuis Quran et Sunnah. Mais si Quran et Sunna zotte texte  neutre et claire et pena aukene ambiguïté ou complication a ce moment la pena pou faire taqleed de aukene Imam et Mujtahid.

Shaykh Abdul Ghani Nablusi (a.r) ene grand juriste Hanafi dire:

Dans banne issues ki ena agrément de banne savant, sans aukene doute la dans pena pou faire taqleed de ene parmi sa quatre Imam la. Par exemple : Obligation de Namaz, Roza, Zakaat et hajj. Coumsa même adultère, fornication, consommation la boisson alcoolisée, crime, vole etc zotte prohibition.Mais dans banne issue ki ena argument de la part de banne savant, c’est la dans ki bizin faire taqleed.

(Extrait de Khulasatut Tahqeeq fee hukmit taqleed wat talfeeq, pg 4)

Shaikh Khateeb Al-baghdaadi écrire:

En ceki concerne banne la loi islamique, ena deux catégories.

Premier c’est banne la loi ki déjà connu ki zotte forme parti du Prophète (s.a.w) so deen. Par exemple 5 fois namaz par jour, zakaat, roza dans le mois de ramadwaan, hajj, prohibition de l’adultère, la boisson alcoolisée etc. Pena pou faire taqleed dans sa banne kichose la parceki c’est banne kitchose ki tous dimoune bizin conner et comprend par zot même.

Deuxième la c’est banne la loi ki bizin comprend et pratiquement li difficile pou tous dimoune conner. Par exemple banne détail lor banne règlement namaz, transaction, mariage etc… dans sa banne kitchose la ki ena pou faire taqleed.

Allah dire dans Sourah An-Nahl (Verset : 43)
Alors demande banne dimoune ki souvient, si zotte pas conner.

Si taqleed pas ti pou permette dans sa deuxième catégorie la, sa veut dire tous dimoune ti pou bizin apprane tous sa banne la loi la directement. Sa ti pou empêche banne dimoune pou alle faire banne lezot travail couma business, agriculture etc.

Sa faire nous comprend ki, kan nous suivre ene imaam ou bien ene mujtahid, sa  pas veut dire ki nous pe prend li comme ene source indépendant dans banne la loi shariah et sa pas veut dire aussi ki nous bizin suivre li en totalité. Mais l’idee  dans suivre sa Imaam la c’est pour suivre Quraan et Sunnah. Seulement pe suivre Quraan et Sunnah dans façon ki sa imaam la fine comprend Quraan et Sunnah. Sa Imam la li être considéré comme ene commentateur de la loi Shariah et so interprétation li tenu comme l’autorité. Akoze sa même pena pou faire taqleed dans banne la loi ki constant et jamais changé, parceki dans sa qualité la loi la  ene personne sans faire taqleed  pe fini atteindre  so l’objectif dans suivre Allah et so Prophète. Et sa imaam ki so l’opinion fine être accepté la li être considéré comme ene interprète et pas comme ene ki pe fabrique la loi, et sa même ki nous appelle Taqleed.

Ibne Humaam et Ibne Nujaim tous les deux fine interprète Taqleed dans sa façon suivant la :
Taqleed veut dire suivre l’opinion de ene personne (k iso l’opinoin li pas ene preuve dans la loi Shariah) sans demande so preuve.

Sa déclaration la pe clarifié ki sa personne ki pe suivre ene Imam la, li pas pe prend l’opinion de sa Imam (Mujtahid) la comme ene source dans la loi Shariah parceki la loi Shariah so sources li restrictif avec Quraan et Hadeeth. La seule raison ki faire ene mouqallid suivre ene imam c’est akoze ki sa mouqallid la ena conviction lor sa Imam (mujtahid) la so compréhension concernant Quraan et Hadeeth et sa mouqallid la li même li pena la potentielle pour déduire sa loi la depuis Quraan et Hadeeth. Alors sa taqleed la pou facilite li pou pratique deen.


Dans sa perspective la pas kapave regarde taqleed comme shirk ou bien suivre aveuglement. Oui, si considère sa Imam la comme ene celui ki pe fabrique la loi et considère li obligatoire pou obeir li, sa ki pou pou être envisagé comme shirk. 

No comments:

Post a Comment